Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Να σ' αγναντεύω θάλασσα ( Κ. Βάρναλης) - Η στιγμή σου σ'ένα ποίημα




Να σ' αγναντεύω θάλασσα, να μη χορταίνω,
απ' το βουνό ψηλά,
στρωτή και καταγάλανη και μέσα να πλουταίνω
απ' τα μαλάματά σου τα πολλά.

Να' ναι χινοπωριάτικον απομεσήμερο, όντας
μετ' άξαφνη νεροποντή
χυμάει μες απ' τα σύννεφα θαμπωτικά γελώντας
ήλιος χωρίς μαντύ.

Να ταξιδεύουν στον αγέρα τα νησάκια, οι κάβοι,
τ' ακρογιάλια σα μετεξένιοι αχνοί
και με τους γλάρους συνοδιά_κάποτ' ένα καράβι
ν' ανοίγουν να το παίρνουν οι ουρανοί.

Ξανανιωμένα απ' το λουτρό να ροβολάνε κάπου
την κόκκινη πλαγιά χορευτικά
τα πεύκα, τα χρυσόπευκα κι ανθός του μαλαμάτου
να στάζουν τα μαλλιά τους τα μυριστικά.

Κι αντάμα τους να σέρνουνε στο φωτεινό χορό τους
ως μέσα στο νερό
τα ερημικά χιονόσπιτα - κι αυτά μες τ' όνειρό τους
να τραγουδάνε, αξύπνητα καιρό.

Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου,
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να' ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι αλάργα βάσανα πολλά.

Ως να με πάρεις κάποτε, μαριόλα συ,
στους κόρφους σου αψηλά τους ανθισμένους
και να με πας πολύ μακριά απ' τη μαύρη τούτη Κόλαση,
μακριά πολύ κι από τους μαύρους κολασμένους.....

                                                                        Κώστας Βάρναλης ( 1883-1974 )

Μελοποιημένο το ποίημα σε μουσική της Φωφώς Δασκαλάκη, από την εκδήλωση με τίτλο "Να σ'αγναντεύω θάλασσα", του Μουσικού Σχολείου Ρεθύμνου ( 2005 ) μπορείτε να απολαύσετε, εδώ.




"Η στιγμή σου σ' ένα ποίημα".. είναι μια όμορφη ιδέα της Μαρίας Νι κι όπως χαρακτηριστικά γράφει η ίδια :   
"Ας τολμήσουμε όλοι μας να νιώσουμε ελεύθεροι μέσα απ΄τους στίχους.
Να μοιραστούμε ποιήματα αγαπημένα, να μάθουμε ποιητές, να επιβεβαιώσουμε πως ζούμε στην χώρα αυτών."

33 σχόλια:

  1. Αχ αυτή η θάλασσα... πόσους έχει εμπνεύσει...
    Και η φωτογραφία σου ονειρική!
    Σε ευχαριστώ για την συμμετοχή.
    Καλήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει εμπνεύσει πάρα πολλούς και θα συνεχίσει για ακόμα περισσότερους!
      Να σαι καλά Μαρία! Καλό Σαββατοκύριακο! Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Καλό Σαββατοκύριακο κοριτσάκι μου! Φιλάκια πολλά! :)

      Διαγραφή
  3. Glorious, gorgeous, grand, Greece, your seas are deep with marine elixirs and rebirth!

    xx
    Poppy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και πάλι η ανάρτησή σου με συγκίνησε, μ' αρέσει ο Βάρναλης πολύ!!!
    Καλά να είμαστε να μοιραζόμαστε αυτά που μας αρέσουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραιο !!! Ποσες εικονες μου εφερε στο μυαλο..
    Μαγικη μου θαλασσα... :)
    Καλο απογεμα Βιβη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αχ τι όμορφη που είναι και πόσο απαραίτητη για την ζωή μας;;
    Υπέροχο Βιβίκα!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μετά τις βάρκες, ήταν ο,τι έπρεπε αυτό το ποίημα. Και με τέτοια θέα στην καταπληκτική αυτή φωτογραφία σου! Χάρμα! Φιλιά πολλά και καλό απόγευμα Βιβή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η θάλασσα χιλιοτραγουδισμένη. Υπέροχο ποίημα και ο Βάρναλης από τους αγαπημένους ποιητές.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ό,τι πρέπει για σήμερα το ποίημα που διάλεξες!
    Καλό σαββατοκύριακο φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Υπέροχο ποίημα, αλλά και η φωτογραφία δεν πάει πίσω!
    Μύρισε θάλασσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ ωραίο ποίημα...δεν το γνώριζα!!!
    Καλή Κυριακή, Βιβή μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τι όμορφο ποίημα για τη θάλασσα!
    Σε ευχαριστώ που μου το έκανες γνωστό, Βιβή μου! :))
    Απολαυστική η μελοποίηση! ;))
    Φιλάκια και καλή Κυριακή, Βιβή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τί υπέροχο ποιήμα Βιβή μου!!Καί ο φακός σου απότύπωσε τόσο όμορφα, τό απόλυτο μπλέ τής θάλασσας καί τού ουρανόυ!!
    Καλή Κυριακή!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπεροχο,οπως και η φωτο σου,απεραντο γαλαζιο και λογια τοσο ομορφα,απιθανος συνδιασμος,πολλα φιλια καλη εβδομαδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ όμορφο το ποίημα αλλά και η φωτογραφία υπέροχη! Παρασκευή μου σε περιμένει μία έκπληξη εδώ:http://basilikis-art.blogspot.com/2014/07/giveaway.html
    Καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπημένο μου Βιβάκι καλησπέρα!!είμαι και πάλι πίσω σου δίνω και πάλι στίγμα ότι άνοιξα τον υπολογιστή μου ύστερα απο 4 μήνες και μετά απο πολλές τρελές περιπέτειες υγείας που είχα με τη μητέρα μου-όπως τα ξέρεις-δεν είχα ούτε χρόνο ούτε την ψυχική διάθεση να ασχοληθώ με τίποτα!σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου τόσο καιρό κοριτσάκι μου!συγκινήθηκα που μπαίνοντας μόλις τώρα στο μπλογκ σου είδα πάλι τις παπίτσες στο φράχτη και αμέσως ένιωσα απίστευτη χαρά που όλα είναι όπως πριν..όμορφα χαρούμενα δροσερά και πάντα με έμπνευση και δημιουργία!σου στέλνω την αγάπη μου και άπειρα φιλάκια Βιβάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Περασα να σου πω χρονια πολλα συνονοματη! Χρονια πολλα και ο,τι επιθυμεις!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ο Βάρναλης είναι ο αγαπημένος του πατέρα μου και πάντα μου λέει και μου ξαναλέει την ιστορία που σαν ήταν μικρός πήγε σε μια εκδήλωση και τον έπιασε για να του μιλήσει.Από ποίηση δεν σκαμπάζω και πολλά, γι αυτό θα σου πω να αγναντεύεις όσες θάλασσες αγαπάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ♫══♫══♫══♫ ♫══♫══♫══♫ ♫══♫══♫══♫ ♫═.♫══♫══♫══♫ (●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)Καιρο ειχα να περασω απο τη μπλοκογειτονια ,αλλα τωρα ηρθα αφηνοντας τις καλυτερες ευχες μου για ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ και ΚΑΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ!!Να εισαι παντα καλα και να βρισκω ανοιχτο το σπιτικο σου!!♫══♫══♫══♫ ♫══♫══♫══♫ ♫══♫══♫══♫ ♫═.♫══♫══♫══♫ (●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)Τελειο το ποιημα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πού είσαι κορίτσι; Είσαι καλά; Ελπίζω η απουσία σου να είναι για καλό Βιβή μου! Να είσαι καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλησπέρα Βιβή μου!περνάω ξαναπερνάω...δώσε σήμα ότι είσαι καλά γιατί ανησυχώ που λείπεις τόσο καιρό και δεν έχεις δώσει και απαντήσεις σε σχόλια!εύχομαι όλα καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Παρασκευούλα και μένα μου έλειψες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Χρόνια πολλά Παρασκευή μου και ευτυχισμένος ο νέος χρόνος που έρχετε!! Εύχομαι να είσαι καλά και να περνάς όμορφα!! Πολλά φιλούθκια ¨))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. καλη χρονια κοριτσακι γεματη εικονες ελπιδα και ονειρα !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κούκλα μου, ελπίζω να είσαι καλά! Λείπεις τόσους μήνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλησπέρα. Καλώς σε βρίσκω. Ελπίζω να είσαι καλά. Καλή χρονιά , με υγεία , αγάπη, ευτυχία, ωραίες και όμορφες στιγμές και ότι επιθυμείς και επιθυμούμε. Μου λείψατε πολύ πολύ . Είμαι πολύ χαρούμενη που βρίσκομαι και πάλι εδώ ,μετά από τόσους μήνες. Φιλούθκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μ΄ ενθουσίασε η ποίηση του Κ.Βάρναλη για την θάλασσα, που λατρεύω. Σ΄ευχαριστώ που μας το γνώρισες! Είναι υπέροχο, καθώς και η φωτογραφία σου!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή